GENERELLE OPLYSNINGER OM CHOKOLADE-FABRIKKEN

Juridisk navn: Chokolade-fabrikken v/Jens Juhl

CVR: 28634099

Adelgade 117

8660 Skanderborg

DK

E-mail: info@chokolade-fabrikken.dk

Telefonnummer: 86890843

 

SALGS OG LEVERINGSBETINGELSER

Disse vilkår er gældende for al handel med Chokolade-fabrikken (herefter omtalt som CF)

 

LOVGIVNING OG VÆRNETING

Salg af varer hos CF sker i henhold til gældende dansk lovgivning. Eventuelle tvister skal afgøres efter dansk ret ved Retten i Aarhus.

 

PRISER 

For privatpersoner er alle priser angivet i danske kroner (DKK), inkl. moms og ekskl. fragt, men inklusive punktafgifter.

Priserne er dagspriser og opdateres løbende. CF forbeholder sig retten til at ændre priserne uden varsel, dog ikke efter en ordre er afgivet.

 

BETALING

Når du handler med CF, kan du anvende følgende betalingsmetoder:

Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Mastercard Maestro, mobilepay.

Beløbet hæves først på dit kort/din konto, når varerne sendes. Det hævede beløb kan ikke overstige det af kunden accepterede beløb.

 

Er du erhvervskunde, kontakt venligst chokolade-fabrikken for yderligere information på tlf: 86890843 eller mail: info@chokolade-fabrikken.dk

 

FRAGT

Ordre vil blive afsendt med GLS, Postnord, eller øvrig fragt leverandør.

Alle ordre over 500 kr. er fragtfrit leveret.

 

LEVERING

Da CF kun producerer friske varer uge til uge, kan der forekomme lidt leveringstid på ordren.

Ordre vil blive afsendt indenfor 2-5 hverdage.

I perioder med spidsbelastning, akut sygdom, ved interne pakkehåndteringsproblemer hos fragtfirmaet, vejr forhold der forhindre afsendelse af chokolade og lignende kan længere leveringstid forekomme.

Længere leveringstid kan forekomme ved større ordrer og ved specialbestillinger. CF informerer kunden herom, og leveringstid aftales med kunden.

Vi tager forbehold for udsolgte varer.

Vi leverer kun til DK.

 

GENUDSENDELSE

Får du ikke afhentet din pakke, er du ikke hjemme til at modtage, eller skriver du forkert adresse på bestillingen returneres pakken til CF, og du kan kontakte os for aftale om genudsendelse mod et nyt porto gebyr. 

 

FORTRYDELSESRET

CF yder ikke fortrydelsesret, da der udelukkende sælges levnedsmidler.

 

REKLAMATION

Når du handler CF har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af kundens fejlagtig brug eller opbevaring af produktet eller anden skadevoldende adfærd.

Fragtskader og andre æstetiske reklamationer over varen skal anmærkes straks ved modtagelsen af varerne til det fragtfirma varen er leveret med, ligeledes skal CF også straks underrettes.

Vi anbefaler at varerne opbevares (mørkt) mellem 10 og 20 grader.

 

Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på dine vare, skal der reklameres inden rimelig tid efter at fejl eller manglen er eller burde være opdaget. 

Reklemationsretten ophører såfremt varen har overskredet sidste anvendelses dato.

Ved reklamation bedes du kontakte os på: info@chokolade-fabrikken.dk

Der kan være tilfælde, hvor CF har brug for at få tilsendt det reklamerede produkt (inkl. emballage), så vi kan foretage kvalitetstjek. Kunden bedes derfor undlade at kassere varer og emballage som der reklameres over, til kunden har været i dialog med CF.

 

PERSONDATAPOLITIK

Ved bestilling af vare hos CF, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, e-mail og telefonnummer. Formålet med registreringen af dine personoplysninger er at kunne levere varen til kunden. 

Personoplysningerne registreres hos CF og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes hvis ikke du på ny bestiller hos os. Nødvendige oplysninger overføres til fragtselskabet, så der kan ske levering af varen.

Når der indsamles personoplysninger om kunden gennem vores website, vil dette ske gennem afgivelsen af kundens udtrykkelige samtykke, hvorefter kunden er informeret om, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. 

 

KLAGEADGANG

Hvis kunden ønsker at klage over sit køb, skal kunden rette henvendelse til info@chokolade-fabrikken.dk

Hvis det ikke lykkes parterne at finde en løsning, kan der indgives klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, se nærmere på www.forbrug.dk